HIRURGIJA POSTOPERATIVNE KILE

Hirugija postoperativne (ventralne/stomačne) kile

Operativne procedure na prednjem trbušnom zidu mogu kasnije dovesti do pojave kila na tom mestu. Po statistici mogućnost pojave nakon hirurškog zahvata je od 2 do 10 %. Kod kila (hernija) se oseća pritisak, nelagodnsot i neodređeni bol. Obično male kile,sa uzanim otvorom, prave veće tegobe. Nastala hernija nikada neće nestati dok se hirurški ne interveniše, a vremenom se povećava i komplikuje. Pacijenti sa preponskom stomačnom kilom ne moraju nužno imati neke veće tegobe izuzev estetskih (ispupčenje na trbuhu koje nastaje kada deo trbušnih organa izađe kroz kilni otvor i spuni kilnu kesu). Može se, međutim, desiti da se ovaj sadržaj, prilikom vraćanja u trbuh uklješti. Povraćanje je simptom uklještenja kile i zahteva hitnu operaciju.

Prilikom konsultacijskog pregleda sa dr Smiljanićem, doktor će vam predložiti najbolju metodu korekcije, upoznati vas sa mogućim komplikacijama i reći vam kakva je neophodna predoperativna priprema (pretrage i nalazi).

Operacija traje oko 2 sata i izvodi se u opštoj anesteziji. Može se kombinovati i sa liposukcijom u predelu bedara, butina, kolena i zadnjice. U toku zahvata radi se i abdominoplastika koja uključuje i korekciju prednjeg trbušnog zida tj. ojačavanje muskulature, posebno tamo gde postoji razdvojenost (dijastaza) ovih mišića.

O svim mogućim komplikacijama obavestiće Vas dr Smiljanić prilikom konsultacijskog pregleda. Ukoliko se javi bol nakon zahvata ublažava se odgovarajućim lekovima.

Pacijent u bolnici ostaje 24h. Konci se skidaju nakon 14 dana. Obavezno je nošenje odgovarajućeg steznika u prve 2 nedelje. Po skidanju konaca, počinje se sa tretmanom ožiljka i koji vremenom postaje mekši i manje upadljiv. Pacijent je u mogućnosti da se vrati svojim svakodnevnim obavezama 15 dana nakon operacije.