SMANJIVANJE MUŠKIH DOJKI

Smanjivanje muških dojki (Ginekomastija)

Uvećanje muških dojki može predstavljati ozbiljan estetski problem za muškarce. Muška dojka može biti uvećana zbog prisustva masnog tkiva (čest slučaj kod gojaznih osoba) ili zbog uvećanog žlezdanog tkiva.

Prilikom konsultacijskog pregleda sa dr Smiljanićem, doktor će vam predložiti najbolju metodu korekcije, upoznati vas sa mogućim komplikacijama i reći vam kakva je neophodna predoperativna priprema (pretrage i nalazi). Nakon standardne preoperativne pripreme potreban je pregled endokrinologa u cilju provere hormonskog statusa pacijenta, a pre svega polnih hormona.

Procedura traje između jednog i dva sata i sprovodi se u opštoj anesteziji. Operativni zahvat podrazumeva odstranjivanje mlečne žlezde kroz mali rez na ivici areole, na prelazu svetle kože u tamnu. Ukoliko je prisutna i veća količina okolne masti ona se uklanja liposukcijom. U slučaju da je dojka toliko velika da gotovo podseća na žensku, postoji višak kože dojke, areole su proširene, a bradavice spuštene, primenjuju se hirurške metode slične onima za smanjenje grudi, ali modifikovane.

Postoji mogućnost, iako se retko dešava, da se jave infekcije, krvarenja i otok. To su normalni simptomi koji se povlače nakon nekoliko dana. Te komplikacije se događaju retko i obično se mogu izbeći. Ukoliko se javi bol nakon zahvata lako se ublažava odgovarajućim lekovima.

Pacijent u bolnici ostaje 24h. Drenovi se skidaju nakon 24h a konci nakon 7-14 dana. Zabranjuju se teže fizičke aktivnosti, nošenje tereta i bavljenje sportom u trajanju od mesec dana.