UKLANJANJE OŽILJAKA I TETOVAŽA

Uklanjanje ožiljaka i tetovaža

Ožiljci, nastali kao posledica povrede ili hiruške intervencije, narušavaju izgled našeg tela bez obzira gde se nalazili. Tetovaže, sa druge strane, često predstavljaju sredstvo za izražavnje stava i ličnosti. Međutim, kako se sa protekom vremena isti menjaju, često stare tetovaže smatramo nepoželjnim i odlučujemo se na njihovo uklanjanje.

uklanjanje-oziljaka

Prilikom konsultacijskog pregleda sa dr Smiljanićem, doktor će vam predložiti najbolju metodu korekcije, upoznati vas sa mogućim komplikacijama i reći vam kakva je neophodna predoperativna priprema (pretrage i nalazi). Na dan operacije ne treba koristiti preparate za tuširanje koji maste kožu, već običan sapun ili gel za tuširanje.

Najčešće se korekcija ožiljaka radi 6 meseci nakon povrede. Procedura se radi u lokalnoj anesteziji. U određenim slučajevima dovoljno je izrezivanje malog dela kože i ušivanje finim šavom. Uvučeni ožiljci mogu se ispraviti transplantaciom masnog tkiva ili transpozicijom mišića. Može se ispraviti pravac ožiljka, suziti ožiljak, podeliti dugi ožiljak u manje komponente, poravnati neravnine ili distorzije ožiljka i ispraviti izraženu pigmentaciju. Osim navedenih postoji i metoda presađivanja kože s drugog dela tela.

Postoji mogućnost, iako se retko dešava, da se jave infekcije, modrice i otok. To su normalni simptomi koji se povlače nakon nedelju dana. Ukoliko se javi bol nakon zahvata lako se ublažava odgovarajućim lekovima. Ukoliko nastupi jaka bol, trebali biste kontaktirati doktora.

Ukoliko je takva preporuka doktora, trebali biste dolaziti na kontrole i previjanja u našu polikliniku. Ukoliko se radi o uklanjanju manjih ožiljaka i tetovaža, važno je da sami radite redovnu toaletu prema uputstvima koje vam da lekar. Preporučuje se trajna zaštita ožiljka od direktne izloženosti sunčevoj svetlosti kao i većih naprezanja kako bi rana normalno zarasla. Takođe, veoma je važno da ožiljak na vreme počnete dodatn tretirati određenim preparatima o čemu će vas doktor Smiljanić informisati.